Thursday, September 13, 2007

开车,要小心

有些教训,的确得付出惨痛的代价。
同一天,发生车祸得赔钱,再被交警抄牌扣分。
这可说是我这么多年的开车生涯中,最大宗也最具杀伤力的教训。
生气、难过、质疑、沮丧、后悔、伤心、不知所措……
我不晓得昨晚我是在什么情况下入眠的?
只希望,经过这一次,所有厄运都将离我而去。

当然,教训得永远记得。
——小心开车,开车小心。

这应该就是神要这件事发生的原因吧。
阿门。

2 comments:

Fei said...

Hi, how r u now?
Any injured?
Money is secondary issue compare to life.

Last month one of my friend just accident also. Hit a taxi because he is rushing to somewhere.

Total he needs to pay around 10k plus. Because the passenger in the cab was injured badly. Really bad.

Think you have gain much bad experience from this matter.
Anyway, like what you have mentioned, must drive carefully on the road.

From your case can remind everybody to be more careful and alert while driving on the road.

Take it easy if the thing already happen.
Don't be too sad ya.

Kampateh !!

大頭鈞 said...

总是要经历一次的人生经验。
我前一阵子也是刮花了自己的车。对方出现在不该出现的地方,也怪自己对马来西亚的司机太有信心,没注意原本不该有车出现的地方有没有车出现,结果就这么一头……
还好只是稍稍挂彩!
告诉自己,下次不管是不是原本不应该有车的地方,都要多看一眼。

看官人次

Custom Search